Tizedével több utas veszi igénybe az elővárosi vasúti vonalakat a pár évvel ezelőttihez képest. A MÁV-Start szerint a növekedés a fejlesztéseknek köszönhető. Azonban a sülysápi és a monori vonalon ezzel nem ért egyet mindenki.

Tíz százalékkal több az utas egyes elővárosi vonalakon – írja a Magyar Idők. Miközben az országos utasforgalmi adatok évek óta csökkenek, addig Budapest elővárosi – így térségünket is érintő – vonalain nő azok száma, akik vonattal utaznak nap mint nap.

A közel 4 millió lakossal rendelkező budapesti agglomeráció utasainak túlnyomó részét a napi ingázók teszik ki. Az elővárosi vasútvonalak közül bevételi szempontból öt vonal adja az elővárosi bevételek háromnegyedet. Ezek közé tartozik a Budapest–Újszász–Szolnok vonal, amely érinti többek között Ecser, Gyömrő és Maglód állomásait, illetve a Budapest–Cegléd–Szolnok vasútvonal, amelyet többek között Monor, Vecsés és Üllő lakosai használnak.

A MÁV-Start adatai alapján Budapest és Sülysáp, illetve Budapest és Monor között évente több mint 5 millióan utaznak. Ez a szám valamivel kisebb mint amit a Pécelt is érintő gödöllői vonalon mértek, ahol évente kb 3-5 millióan veszik igénybe a vasút szolgáltatásait.

A vasúttársaság szerint a járműbeszerzések és a vonal felújításai jót tesznek az elővárosi közlekedésnek, egyes vonalakon akár tizedével többen veszik igénybe a vasút szolgáltatását. A fejlesztések várhatóan a következő években is folytatódnak, hiszen ahogy azt a Reflexx korábban már megírta kilencszáz kilométernyi vasúti pálya újulhat meg a következő években Magyarországon. A történethez azonban hozzátartozik az is, hogy nem mindenki érzi elegendőnek a felújításokra fordított pénzt, ugyanis épp az egyik legforgalmasabb vonal településén, Gyömrőn indítottak online aláírásgyűjtést a Budapest–Újszász–Szolnok-vasútvonalon uralkodó áldatlan állapotok miatt.

A MÁV-Start országos utasforgalma egyébként két éve 136 millión stagnál, ami 2013-ban még 139 millió volt – tette hozzá a lap.