Brutális mennyiségű pénz ömlik a vasútba

Kilencszáz kilométernyi vasúti pálya újulhat meg a következő években Magyarországon. A több ezer milliárdos beruházásról ma nyilatkozott a kormány. Mindezek ellenére az újszászi vonalnak 2019-ig várnia kell.

Közúti és vasúti fejlesztésekre összesen 4000 milliárd forint áll rendelkezésre 2022-ig – jelentette be kedden a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára. Homolya Róbert az MTI szerint egy sajtótájékoztatón beszélt arról, hogy vasúti fejlesztésre mintegy 1500 milliárd forint, közúti fejlesztésekre pedig 1200 milliárd forint uniós és 1300 milliárd forint hazai forrás áll rendelkezésre. A tervek szerint 2022-ig mintegy kilencszáz kilométer vasúti pálya és kilencszáz kilométer gyorsforgalmi út épül meg.

Sok, de nem biztos, hogy mindenhová jut

Térségünk több településén is szükségesnek érzik a vasúti infrastruktúra javítását. Az újszászi vonalon az utóbbi hetekben többször is előfordult műszaki hiba, ezért Gyömrő alpolgármestere felkereste a MÁV Zrt. illetékeseit. A városvezető viszont a mostani bejelentéssel ellentétes információkat kapott a MÁV-tól. A vasúttársaság arról tájékoztatta az alpolgármestert, hogy az újszászi vonal rendbetételére 120 milliárd forintra lenne szükség, amire jelenleg nincs fedezet. Azt is közölték, hogy a szakasz teljes felújítására 2019-ig biztosan nem kerül sor.

Gyömrőn egyébként online aláírásgyűjtés is indult a Budapest–Újszász–Szolnok-vasútvonalon uralkodó áldatlan állapotok miatt.

A monori vonal már biztos, hogy nyertes

Környékünk másik vonalán viszont egész biztosan lesz változás. Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter még tavaly novemberben jelentette be, hogy százmilliárd forintból épül vasút a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és a Nyugati pályaudvar között. Ez azt jelenti, hogy a régi ceglédi vonallal párhuzamosan egy teljesen új vasutat építenek majd, amely Kőbánya-Kispest vasútállomástól egészen Monorig húzódik. A vonal jelentős része föld alatt haladna.

Ugyancsak a minap látott napvilágot hogy a Vecsés, Üllő és Monor állomásait érintő vonalon emeletes motorvonatok is megjelenhetnek, amelyeket a MÁV-Start rendelt meg nemrég a Stadlertől.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .