Néhány hónap múlva elkezdődik a Pécelt is érintő vasúti vonal felújítása, amely a mostani európai uniós ciklus egyik legjelentősebb vasúti projektje lesz. Teljesen modernizálják a 150 éves vonalat.

Jelentős vasúti beruházások indulnak a jövő év elején, a legnagyobb munkák a budapesti elővárosi vonalon, köztük a Rákos–Gödöllő–Hatvan közötti szakaszon várhatók. Az Indóház még augusztus elején írt arról, hogy a 80a számú vasúti vonal két részletben újulhat meg:

  • Rákos és Gödöllő között (itt található a péceli vasútállomás is),
  • illetve Gödöllő és Hatvan között.

A vasúti beruházást végző Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a Magyar Hírlapnak azt nyilatkozta, hogy a Pécelt is érintő szakasz mellett a Százhalombatta–Pusztaszabolcs vonal is kiemelt figyelmet kap.

Ez a két beruházás a mostani európai uniós ciklus legjelentősebb vasúti projektje lesz. A két helyszínen történő fejlesztés értéke meghaladja a kétszázmilliárd forintot. Az említett helyszíneken csaknem minden megújul: a pálya, a biztosítóberendezés, a felső vezeték, az útátjárók és az állomások is. A fejlesztés után Aszód és Hatvan között akár százhatvan kilométeres óránkénti sebességgel haladhatnak majd a szerelvények.

 

(Nyitófotó: Pécel vasútállomás, Forrás: uvaterv)