Már tervezik a Monorig futó és a reptérre is elvezető vasútvonalat, amelynek egy hét kilométeres szakasza a föld alatt futna.
Az új ferihegyi állomásról már látványtervek is megjelentek a Közlekedés.org Facebook-oldalán, azt azonban nem tudni, hogy ezek honnan származnak és mennyire véglegesek. A HVG információi szerint valószínűleg a repülőtér két kifutópályája között halad majd az új vasút nyomvonala, amely a repülőtér területét már a föld alatt érné el. Az alagútnak és vasúti technikának is speciális biztonsági feltételeknek kell megfelelnie: nem érheti támadás a légikikötőt ebből az irányból, másrészt az ott alkalmazott technika nem zavarhatja a repülőtér automatikus leszállítórendszerét.
Tervek szerint az új nyomvonal a Budapest–Cegléd vasútvonalból ágazik majd le Pestszentlőrincnél és halad egészen Monorig 22 kilométeres hosszban. A leendő gyorsvasútról már többször beszámolt a Reflexx, például ITT is.