Tovább bővül a kormányablakokban alkalmazható ügyintézők száma, több százan tették le a munkavégzéshez szükséges vizsgát.

Közel 600 új kormánytisztviselő veheti át oklevelét a Pest Megyei Kormányhivatalban. A Kormányablak ügyintézői végzettséget szerző tisztviselők az ország különböző pontjain állhatnak munkába. A most lezárult eredményes vizsgák után a Pest Megyei Kormányhivatal és Budapest Főváros Kormányhivatalának 147 munkatársai is átvehették bizonyítványaikat.

Az okleveleket többek között Tarnai Richárd, Pest megyei kormánymegbízott adta át, aki az eseménnyel kapcsolatban saját Facebook oldalán úgy fogalmazott: A projekt kiemelt célja, hogy a hallgatók a képzés során olyan készségeket és tudást sajátíthassanak el, melyeket az ügyfélbarát ügyintézés során kamatoztatni tudnak.

Tarnai Richárd oklevelet ad át egy kormánytisztviselőnek (Forrás: Tarnai Richárd Facebook oldala)

A kormányablakok 2011-ben kezdték meg működésüket. Az első, egységes arculattal rendelkező kormányablakok a megyeszékhelyeken és a megyei jogú városokban jöttek létre. Az új kormányablakok megnyitása 2014 februárjától folyamatosan zajlott. Az állampolgárok a kormányablakokban jelenleg több, mint 1500 féle ügykört intézhetnek, kezdeményezhetnek, illetve kaphatnak tájékoztatást az eljárás menetéről.