A maximális hűségidő csökkentésére nyújtott be módosító javaslatot két kormánypárti képviselő, az indoklás szerint azért, hogy a fogyasztók kevésbé legyenek kiszolgáltatva a szolgáltatóknak. A Vodafone, a Telenor és a Magyar Telekom szerint a vásárlók rosszabbul járnának egy ilyen törvénymódosítással.

Tervek szerint a jelenlegi két év helyett maximum egy évre szóló hűségidőt köthetnének a távközlési szolgáltatók az ügyfelekkel. A Balla György és Kucsák László fideszes képviselők által benyújtott javaslat szerint számos szolgáltató úgy alakítja ki díjtételeit, hogy csak hűségszerződések megkötésével érje meg igénybe venni az adott szolgáltatást. Gyakran tapasztalható az is, hogy miután lejár a hűségidő az előfizetők csak jóval drágábban tudják igénybe venni ugyanazt a szolgáltatást. Természetesen, ha újra elkötelezi magát két évre az adott távközlési társasághoz ismét olcsóbbá válik az előfizetése.

A most benyújtott módosítás szerint, ha a szolgáltató a hűségidő idején egyoldalúan módosítaná a megállapodást (pl.: megemelné az árait) az előfizetőknek lehetőségük lenne ezeket a szerződéseket felmondani úgy, hogy abból ne legyen hátrányuk. Sőt! Az előterjesztés szerint a fogyasztó akkor sem kerülhetne hátrányosabb helyzetbe, ha lejár a hűségszerződése.

A távközlési szolgáltatóknak nem tetszik az ötlet

A távközlési szolgáltatóknak nagyon nem tetszik az ötlet. A Vodafone, a Telenor és a Magyar Telekom közleményt juttatott el az MTI-hez, amelyben azt írják, hogy véleményük szerint hátrányosan érintené a fogyasztókat, ha a hűségidő két évről legfeljebb egy évre csökkenne. Tájékoztatásuk szerint ezzel a törvénymódosítással a fogyasztók kedvezőtlenebb feltételekkel vehetnék igénybe a szolgáltatásokat, például drágulnának a magas árszínvonalú okostelefonok is.