Egy-két éven belül végre felújítják a leromlott állapotban lévő Kőbánya–Kispest vasútállomást. A fejlesztést minél előbb meg kell valóstani, hogy megfelelően tudjanak közlekedni a két év múlva érkező emeletes vonatok.

Mintegy 2,2 milliárd forintból újulhat meg 2019-ig a Kőbánya–Kispest vasútállomás – számolt be a tervekről a Kőbányai Hírek. A MÁV illetékesei a Kőbányai Önkormányzatnak mutatták be terveiket egy előadáson. A vasúttársaság egy anyaghasználatában igényes, modern, akadálymentes létesítményt szeretne létrehozni a jelentős utasforgalmat bonyolító állomáson. A kiviteli tervek augusztus végére készülnek el, azonban a lap már most bemutatta az első látványterveket.

A felújított Kőbánya-Kispest vasútállomás látványterve (Forrás: Kőbányai Hírek)

A három lépcsőben tervezett felújításnak nem titkolt célja többek között az, hogy megfelelően tudják az állomást használni az új Stadler vonatok. Ahogy arról korábban a Reflexx beszámolt, a Monort, Üllőt és Vecsést is érintő vonalon várhatóan két év múlva állnak forgalomba az első KISS elnevezésű emeletes járművek. Az egész állomásnak akadálymentesnek kell lennie, ezért nem csak a meglévő, zárt gyaloghidat látják el liftekkel, de azt a másik hidat is, amely ezzel párhuzamosan, mintegy 80 méter távolságban, a peronok elején épül meg. Bár a végeredmény egyelőre csak látványterveken létezik, egész biztos, hogy legkésőbb 2019-ig megújul a főváros keleti részén található egyik legnagyobb közlekedési csomópont.

A KöKi mellett Kőbánya-alsó állomást is felújítanák néhány éven belül, de erről a MÁV még nem árult el részleteket.