Sorozatos problémákkal küzd a vasúttársaság az újszászi vonalon. Az utasok dühöngenek, a MÁV türelmet és elnézést kér.
Harmadik napja küzd a MÁV a felsővezetékekkel, az Újszász-Budapest vonalon folyamatosan próbára teszik az utasok türelmét. Arról egyelőre nem közöltek információt, hogy mi okozhatja a rendszeres meghibásodást ezen a vonalon, pedig nyilvánvaló, hogy a vasúttársaság életét is ugyanúgy megkeseríti a probléma, ahogy az utasokét. A kiszámíthatatlan vasúti közlekedés miatt a Gyömrőről, Maglódról és Ecserről Budapestre járó munkavállalók közül egyre többen ülnek autóba ahelyett, hogy a közösségi közlekedést választanák.
- Először július 24-én, hétfő délelőtt rongálódott meg a felsővezeték-rendszer, emiatt a Keleti pályaudvar és Rákos közötti hosszú vonalszakaszon a vonatok csak egy vágányon közlekedhettek, ami jelentősen megnövelte a menetidőt.
- Másodszor július 25-én, kedden délután Kőbánya-felső állomáson sérült meg a felsővezeték, ezért Rákos és Kőbánya felső között a vágányokat le kellett zárni. Néhány járatnak 50-100 perccel is növekedett a menetideje.
- Harmadszor július 26-án, szerda kora reggel érkezett a hír, hogy hajnalban Kőbánya felsőnél ismét leszakadt a felsővezeték. A reggeli csúcsidőben több járat kimaradt, egyes szerelvényeknek több mint egy órával tovább tartott eljutniuk a Keleti pályaudvarra. A szolnoki zónázó vonatok átmenetileg csak Rákosig közlekedtek.
A Keleti pályaudvar és Kőbánya felső közötti vonalszakaszon egyébként nemrég végeztek karbantartást, azt viszont nem tudni, hogy ez a munka érintette-e a felsővezetékeket.
Korábban megírtuk, hogy több ezer milliárd forintból újulhat meg hamarosan a magyar vasúti hálózat, azonban az újszászi vonalnak 2019-ig biztosan várnia kell a fejlesztésekre.