Nem csak a vonattal ingázók, hanem a gépkocsival közlekedők életét is megkönnyítheti a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) vasútfelújítási projektje Pécelen. Az első kapavágás már márciusban megtörtént, az utolsó pedig 2020-ban lesz esedékes.

Nyáron indul a péceli vasútállomás teljes átépítése. Júniusban a Rákosliget és Pécel közötti szakasz felújítása kezdődik el, illetve annak a közúti felüljárónak az építése, amelynek segítségével a Pesti útról az északi oldalra juthatnak át az autósok. Ez utóbbitól a helyiek sokat várnak, reményük szerint megszűnhet a városban a vasút okozta kettéosztottság.

A péceli vasútállomás

A péceli vasútállomás (Fotó: Wikipedia – Rakás)

Júliustól már a péceli állomás épületén is elindulnak a munkálatok. A két szélső vágány melletti peronok fedetté válnak, a gyalogos felüljárót pedig elbontják. A jövőben már nem a vágányok felett, hanem azok alatt közlekedhetnek a gyalogosok egy modern aluljárón keresztül. A felújítás során lifteket is üzembe helyeznek, segítve ezzel a kerekesszékkel, vagy babakocsival közlekedőket. Egyelőre kérdéses a Rákóczi úti vasúti átkelő megszűntetése, azonban a Baross utcai átjáró biztos, hogy megmarad.

A hosszútávú tervekben P+R parkoló kialakítása is szerepel, amely a teljes beruházás záróprojektje lenne, várhatóan 2020-ban.

 

(Nyitófotó: falrajz egy péceli épületen)