Az online világ előretörésével olyan szakmák jelentek meg, amelyek 15-20 évvel ezelőtt szinte még nem is léteztek. Ezek közé tartozik a SEO szövegírás is. Ennek a szakmának a célja egyszerű: a weboldalunkra írt szövegeket úgy megírni, hogy azok a lehető legjobb eredményt érjék el a Google keresőjében.

A SEO szövegírást az online marketing egyik fontos ágának tartják. Ez  gyakorlatilag egy olyan metódus, amivel hosszútávon komolyan növekedhet egy a weboldal forgalma és ezzel együtt a weboldal tulajdonosának bevétele is.

A SEO cikkírás két okból is nagyon fontos:

  • csak így lehet ingyen új látogatókat hozni egy adott weboldalra a Google keresőjéből
  • és egy jól megírt, informatív cikkekkel valódi szakértői brandat lehet kialakítani magunkról.

A szövegírás évről évre  egyre fontosabb készséggé válik. Ennek egyik válfaja a SEO-szövegírás.

A SEO meghatározása

A keresőoptimalizáslás egy olyan technika, amelyet bármely webhely rangsorolásának javítására használnak a közösségi médiában.

SEO nélkül nehéz elképzelni egy jó digitális stratégiát, amely kikövezi az utat a releváns, jól látható tartalmak létrehozásához.

Ezért ugyanilyen fontos megjegyezni, hogy a SERP-k élén való helyezés független attól, hogy a tartalom és a márka kiemelkedő-e vagy sem.

Ha bármely felhasználó beír egy keresési lekérdezést a Google-on, a képernyőn számos, az adott lekérdezéshez kapcsolódó találat jelenik meg. Az eredmények listája azon a számon alapul, amely alapján rangsorolják őket.

Ha SEO-t végez a tartalmain, könnyen optimalizálhatja és relevánssá teheti az olvasók és a keresőmotorok számára.

Ha megfelelően végezzük a SEO-t, akkor azt találjuk, hogy a Google legjobb találatai között fog szerepelni.