A Kínából légi úton érkező áruk elosztó központjává válhat a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér. Az elsősorban e-kereskedelmi termékek szállítását biztosító új központ 2019 nyarán kezdi meg a működést.
A 16 közép-kelet-európai országot és Kínát összefogó „16+1 együttműködés” csúcstalálkozó térségünk szempontjából is pozitív eredménnyel zárult. Az elmúlt napokban Budapesten tartott nemzetközi találkozón az egyik vezető kínai logisztikai vállalat, az STO Express bejelentette: a cég a kínai kormány törekvéseivel összhangban fejleszti Kelet-Közép-Európával fenntartott üzleti kapcsolatait. Ennek részeként a légiáru-szállítás központjának a Liszt Ferenc nemzetközi repülőteret jelölték ki.
Mit jelent ez pontosan?
A Budapest Airport és két logisztikai nagyvállalat, a kínai STO Express és a Magyarországon is erős jelenléttel rendelkező EKOL együttműködési megállapodást írt alá. Ennek értelmében jelentősen bővül a repülőtér légi teheráru (cargo) forgalma. Az együttműködésnek köszönhetően egy olyan áruszállítási hálózatot hoznak létre, amely Kínától a budapesti repülőtéren át egészen az európai megrendelőkig juttatja el a termékeket.
Az STO Express első, főleg e-kereskedelmi áruval megtöltött Boeing B747 típusú teherszállító gépe november 3-án érkezett a magyar fővárosba, akkor még charter járatként. Az együttműködési megállapodás aláírása után már menetrend szerinti cargo járatok érkeznek majd Budapestre, így jelentős növekedésre lehet számítani nemcsak a teljes cargo forgalom, hanem az e-kereskedelem területén is, lévén ez a kínai óriásvállalat fő profilja.
A Cargo City nevű új légiáru kezelő központ 2019 nyarán kezdi meg a működését.
(Nyitófotó: Budapest Airport)