Megjelentek az első egységes csomagolású cigaretták a dohányboltokban. A lépéstől azt várják, hogy fokozatosan csökkenti majd a dohánytermékek vonzerejét.

Az új márkák csomagolásain a 2016. augusztus 20-án hatályba lépett rendelet szerint már nincsenek védjegyek, grafikai szimbólumok és képi megjelenítések. Az új márkájú cigaretták az Országos Dohányboltellátó Kft. (ODBE) adatai szerint júliusban kerültek a trafikokba, a régi csomagolású dohánytermékeket fokozatosan kivezetik. Azok a dohánytermékeknek, amelyek már régóta forgalomban vannak, s amelyek 2016. április 30-ig az Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál, vagy az ND Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt.-nél regisztráltak, még van egy kis idejük, ezeket a termékeket 2019. május 20-ig lehet forgalmazni az egységes csomagolás alkalmazása nélkül.

A cigaretták csomagolásáról hozott rendelet szerint a csomagoláson nem lehetnek belső és külső díszítő elemek, azok az előírás formai követelményeinek megfelelően kizárólag a márkanevet vagy a vállalat, vállalkozás nevét és a dohánytermék típusának megjelölését tartalmazhatják, az egészségvédő figyelmeztetéseket semmilyen módon nem takarhatják el.

Az egységes csomagolástól azt remélik, hogy csökkenti a dohánytermékek vonzerejét, megfékezi azt, hogy a dohánytermékek csomagolását reklámok és promóciók formájában is felhasználják, korlátozza a csomagolás és címkézés megtévesztéseit, növeli az egészségvédő figyelmeztetések hatékonyságát.

 

(MTI)