Szeptembertől már a második olyan évfolyamot indítják a Gyömrői II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolában, amelynek alaptantárgyaiba beépítik Polgár Judit nemzetközi sakknagymester képességfejlesztő módszereit. Az iskola célja az, hogy fejlessze a tanulók logikus és kreatív gondolkodását.

Tovább fejlesztik a sakkra épülő oktatást a Gyömrői II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolában. A város történelmi településrészén működő intézményben egy éve alkalmazzák ezt a komplex képességfejlesztő módszert, amely nagy sikert aratott a tanulók körében. Az első évben Ducsainé Sztojka Erika pedagógust bízták meg a program koordinálásával, illetve azzal, hogy gyűjtse össze a módszer bevezetésének kezdeti tapasztalatait.

A pozitív visszajelzéseket látva már az elmúlt tanév során eldöntöttük, hogy szélesítjük a Rákóczi iskolában működő Sakkpalota programot

– nyilatkozta lapunknak Dédesi-Tózsáné Pamlényi Csilla iskolaigazgató.

Szeptembertől az eddigiekhez képest több oktató fogja alkalmazni a Polgár Judit nemzetközi sakknagymester által kidolgozott módszert, amely a Nemzeti Alaptantervben is helyet kapott.

Bár a sakkozás képességfejlesztő technikáját hivatalosan csak egy évvel ezelőtt építették be a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola tantervébe, a közkedvelt szellemi játéknak már évtizedes hagyománya van az intézményben. 2016-ban 15-ik alkalommal rendezték meg a Rákóczi sakkversenyt, a gyömrői intézmény felhívására több mint száz gyömrői általános iskolás ül évről-évre sakktáblák elé, hogy összemérje tudását.

Mi az a Sakkpalota program?

Sakkpalota program a gyömrői Rákóczi iskolában

A Sakkpalota program egy olyan komplex képességfejlesztő technika, amellyel minden gyermeket érdemes megismertetni tanulmányai kezdetén, így főleg az alsó tagozatban. A Polgár Judit nemzetközi nagymester, nyolcszoros sakkolimpikon által kidolgozott módszer eszközrendszere 2013-tól már beépíthető az általános tanterv alaptantárgyaiba.

A képességfejlesztő sakk haszna az oktatásban elsősorban abban rejlik, hogy előmozdítja a különböző tantárgyak elsajátítását, vagyis egészében a jövőre készít elő. A sakk az egyik valaha volt leghatékonyabb képességfejlesztő eszköz, amelynek segítségével a gyerekeket az óvodáskor végén, iskolás kor elején be lehet vezetni a tudatos ismeretelsajátítás világába. Sakkozás közben a gyerekek egy sor már tárolt információt mozgósítanak és kombinálnak össze, miközben idegrendszerükben a sejtek közti kapcsolatok száma sokszorozódik.

 

(Címlapfotó: A Sakkpalota programban résztvevő gyömrői diákok rajzai – Reflexx)