Húsvétkor 25-75 százalékkal többet költünk az ilyenkor slágertermékeknek számító árukra mint általában. A nagyobb áruházak, többek között a maglódi Auchan és a vecsési Tesco idén is jelentős forgalmat bonyolít.

Jelentősen nőtt a sonka, a tojás, a csokoládé és az alkoholos italok forgalma tavaly húsvétkor a Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján. A KSH szerint a húsvétkor sonkára és szalámira kiadott összeg (fejenként 1209 forint) csaknem 40 százalékkal volt magasabb a havi átlagértéknél 2016-ban.

A tojás esetében ez az arány megközelítette a 25 százalékot, alkoholos italoknál pedig a 75 százalékot. A fejenkénti 0,7 kilogrammos húsvéti sonka- és szalámifogyasztás több mint a másfélszerese volt az éves átlagos mennyiségnek, a 15 darabos tojásfogyasztás pedig negyedével haladta meg azt – írták.

A KSH összesítése alapján a háztartások egy főre jutó fogyasztási kiadása 2016 márciusában megközelítette a 75 ezer forintot, ennek csaknem 30 százalékát az élelmiszerek és az alkoholos italok tették ki.

Tumultus a bevásárló központokban

Környékünkön több áruház is működik, ahol az országos tendenciákhoz hasonlóan szintén jelentős forgalom szokott kialakulni húsvét előtt. Ezek között kiemelkedő a maglódi Auchan, illetve a vecsési Tesco, de számos kisebb áruházban is komolyan megnő a vásárlások száma.

Az MTI által korábban megkérdezett üzletláncok idén is erős forgalomra számítanak, várakozásaik szerint a sonka, a tojás és a csokoládé lehet a legkeresettebb termék. Az Auchan éves forgalmának csaknem 10 százalékát a húsvéti időszakban teljesíti, a legkeresettebbek náluk is a sonkafélék, a tojás, a húsvéti édességek és a kalácsfélék.

A Tesco áruházaiban a húsvéti ünnepeket megelőző három hét a második legforgalmasabb periódus a karácsony után: füstölt sonkából ilyenkor annyit adnak el, mint az átlagos időszakban fél év alatt. Hozzátették, hogy az utóbbi években egyre inkább a jobb minőségű termékeket keresik a vásárlók.

(MTI)