A BKK korábbi vezérigazgatója szerint a folyamatos közlekedési dugók azt mutatják, hogy az autóközpontú várostervezés nem lehet megoldás Budapesten. Vitézy Dávid szerint a főváros útjai akkor is megtelnek, ha az emberek hatvan százaléka a közösségi közlekedés járatait használja.
A szakember szerint az egyik megoldás az lenne, ha csökkenne a parkolóhelyek száma Budapesten, mert akkor kevesebben ülnének autóba. Amsterdamot és Koppenhágát hozta fel példaként, ahol visszaépítették emberközpontúra a köztereket, ennek köszönhetően csökkent az autók száma.
A másik megoldás az elővárosi közlekedés fejlesztése lenne, mert a szakember szerint a főváros légszennyezettségét az agglomerációból és a külső kerületekből beutazók okozzák, hiszen a belvárosban élők kisebb arányban használnak autót.
A Magyar Közút adatai szerint 2018-ban naponta összesen 689 ezerszer használták a fővárosba bevezető utakat, ami azt jelenti, hogy napi szinten közel 300 ezer autós ingázik lakhelye és a főváros között.
Nyitófotó: lokal.hu